Erivajadustega laps

Talllinna Lasteaed Kaseke lähtub erivajaduse määratlemisel:

Lapse võimetest:

  1. Õpiraskusetega lapsed
  2. Andekad lapsed

Lapse tervislikust seisundist

  1. Allergilised lapsed
  2. Logopeedilist abi vajavad lapsed
  3. Terviserikkega ja puudega lapsed

Lapse keelelisest ja kultuurilisest taustast

  • Muukeelsed lapsed
  • Erineva kultuuritaustaga lapsed(religioon, kombed jms.)

Lapse isiksuseomadusest tingitud erivajadused

  • Vasakukäelised
  • Üliaktiivsed lapsed
  • Aeglased lapsed

1. Hariduslike erivajaduste märkamine

Õpetaja selgitab erivajadustega laste olemasolu välja:

  1. Kavakindlate arengu ja käitumise vaatluste põhjal
  2. Koostöös teiste rühma ja lasteaiatöötajatega
  3. Koostöös lapsevanematega, lapsevanema informatsiooni põhjal

2. Erivajaduste kaardistamine

Lasteaias kaardistatakse kõikide laste erivajadused.

  • Perearst: lapse tervisetõendid
  • Logopeed:lapse kõneuurimise tabelid
  • Õpetajad: lapse arengutabelid ja päevik

3. Erivajadustega laste toetamine

  • Õpetaja koostab vajadusel erivajadusega lapsele individuaatöö arenduskava koostöös erispetsialistidega.
  • Lapse arengu vaatluste ja tulemuste põhjal tehakse individuaaltöö arenduskavas täiendusi.
  • Lapse arengus toimunud muutused fikseeritakse lapse individuaalses arenduskavas.
  • Õppeaasta lõpul teeb õpetaja kokkuvõtte individuaaltöö kava tulemuslikkusest ja rakendumisest.
  • Vajadusel soovitatakse lapsevanem erispetsialisti kosultatsioonile
  • Õpetaja teeb muudatusi ja kohandusi lapse kasvukeskkonnas ja tegevuskavas

Võimetest tingitud erivajadustega lapse toetamine

  • Õpetaja pakub lapsele võimalusi oma tugevate külgede rakendamiseks
  • Annab täiendavaid teadmisi ja ülesandeid, mis on heaks kiidetud peadgoogilise nõukogu poolt
  • Musikaalse lapsega tegeleb süvendatult muusikaõpetaja
  • Kui lapsel on mahajäämusi mõne õppeaine omandamisel, tegeleb rühmaõpetaja temaga süvendatult vastavalt individuaaltöö kavale

Tervislikust seisundist tingitud erivajadustega lapse toetamine

  • Logopeediline ülevaatus, logopeediline töö lapsega
  • Logopeedi puudumisel lapsevanema nõustamine erialaspetsialisti poole pöördumiseks
  • Personali koolitamise haigushoode jms. toimetulekuks
  • Kasvukeskkonna tingimuste kohandamine ja loomine
  • Koostöö perega
  • Toitumissoovidega arvestamine, menüü korrigeerimine

Keelelistest ja kultuurilistest taustast tingitud erivajadustega lapse toetamine

  • Lapse emakeelset ja kultuurilist tausta tutvustava kirjanduse, muusika, mänguasjade soetamine rühma
  • Lapse oma keele ja kultuuri tutvustamine rühmakaaslastele
  • Koostöö peredega
  • Lapse emakeele ja kultuuri austamine

Isiksuseomadustest tingitud erivajadustega lapse toetamine

  • Vasakukäeliste töövahendite muretsemine
  • Lapse iseärasustega arvestamine, lapse julgustamine, töötempo valimine
  • Individuaalne töö
  • Vanemate nõustamine

4. Individuaalse töö korraldus hariduslike erivajadusega lastega:

  • Individuaalse arenduskava alusel, mille koostab rühma õpetaja
  • Vastavalt lasteaia päevakavale, lapsele sobival ajal
  • Leiab kajastamist individuaalses arenduskavas, lapse arengumapis

5. Koolikohustuse edasilükkamine

  • Tervisliku seisundi tõttu võib lapsevanem taotleda nõustamiskomisjonilt koolikohustuse täitmise edasilükkamist ühe õppeaasta võrra.
  • Koolipikendust saanud lapse jaoks koostatakse individuaalne õppekava.

Koolikohustuse täitmise alguse edasilükkamist reguleerib Sotsiaalministri 12. augusti 2010. a määrus nr 49 Koolikohustuse täitmise edasilükkamise tingimused ja kord

Koolikohustuse täitmise alguse edasilükkamine Tallinnas.

 

karu

 

eco

 

 

m_ja_a.jpg